måndag 14 januari 2008

Landskrona

Årets första roddtävling gick av stapeln i helgen, Scandinavian Open i roddmaskin. Kräster och Löwet lyckades att ta sig upp på prispallen. Kräster gjorde ett lopp under sin förmåga men lyckades ändå att knipa andraplatsen före Löwet. Efter att ha hängt med segraren Dennis Bernhardsson ett tag in i loppet lyckades Krille inte behålla farten som krävdes för att hänga med in i mål. Efter detta tappade Kräster motivationen lite grann men lyckades ändå hålla undan för Löwet. Själv gjorde jag ett hyfsat lopp där jag försökte att gå ut i ett tempo som skulle göra att jag kunde ro under 6:40. Tyvärr så orkade jag inte hålla uppe farten de sista 1000m men lyckades ändå inte tappa för mycket fart i förhållande till de som jagade mig utan kunde snarare dra ifrån. Mitt upplägg var att jag skulle ha en riktigt kraftig spurt i slutet men det blev tyvärr inget med det vilket resulterade i att jag missade mitt pers. med 0,3 sek. En tröst var att jag i allafall hade tagit ut mig rejält men att sviterna från förra hegens förkylning satt i. Nu tar vi nya tag till nästa till nästa tävling den 2/2, förhoppningsvis med lite skidtävlingar, då sannolikt även Jocke kommer att vara med. Till helgen planerar jag att åka DM för Göteborg och Västergötland....

Resultat:

http://www.roddsverige.nu/my_documents/LRK%2008%20Resultatlista%20080113.doc