fredag 14 mars 2008

Scullertrean rullar igen

Efter ett antal olika förkylningar har jag börjat att träna igen. Igår rodde scullertrean sitt andra pass för veckan. 16 km som roddes ända in i skymningen. Utöver rodden har träningen bestått av styrka och långpass på rullskidor och roddmaskin. Jocke och Kräster åker på ett två veckor långt träningsläger i Tjeckien med resten av roddsverige ( i stort sett) där de hoppas få många roddmil i kroppen. Själv åker jag åt andra hållet (Norge) för att få många skidmil i kroppen inför säsongens avslutande skidtävling Skarverennet den 19 april. Förhoppningsvis hoppas jag på att bli ännu starkare än tidigare eftersom jag skall ha med min dotter på träningspassen i hennes nyinförskaffade pulka, men det dröjer nog ett tag innan jag kan mäta med mig med den här "fassen":

http://www.youtube.com/watch?v=f4B-r8KJhlE