måndag 18 augusti 2008

Sista veckan

Efter helgens tuffa superkomp känns det skönt att kunna ta det lite lugnare igen och fokusera mer på att ta det sista vad gäller vikten. Har ju under en längre tid minskat min vikt för att kunna ro lättvikt på SM. Från det att jag bestämde mig i januari gått från 82kg till dagens "lätta" 73kg.
I helgen gjordes även en koll på alla i crewet, hur vi ligger till i bodyfat%. Testet gjordes med Löwets våg där Löwet var "fetast" med strax över 10%, Jocke 9,8%, Kräster 9,2% och Töny på 5,6%. Tobbe mättes aldrig då han ej var närvarande. Känns bra i alla fall att veta att jag tagit det jag kan vad gäller fett, så nu är det bara vätska det sista.
Om ryktena stämmer så är det tydligen inte bara jag som bantat ordentligt inför SM. Det skall även springa runt ett gäng "taniga" uppsalingar också, som även dem tänkt sig ro lättvikt. Lycka till säger vi i Mölndals Lightweight Crew!!