tisdag 2 september 2008

(Sprinter)-SM

Tyvärr gick inte SM vår väg i år bl a pga sjukdomar men främst pga att våra motståndare var bättre än oss. All respekt åt er. I 1x stod Tony för den bästa prestationen när han lyckades att ta sig till final (tyvärr för min del genom att slå ut mig med en sek). Krille nådde det bästa resultatet och slutade 4:a, Tony 6:a Per 8:a, Jocke 9: a och Kjelle 10:a. I 2- hade Jocke och Krille inte mycket att sätta till mot de skönroende Falkenbergarna Daniel och Rasmus. Skönrodd var tyvärr inte vad vi ägnade oss åt i 4- utan vi gjorde tyvärr ett mycket dåligt lopp. I 2x var det dags för Krille och Jocke att försvara sitt SM-guld och dags för mig och Tony att utmana dem. Efter en jämn start förutom Kungälv som direkt fick en båtlängd var övriga tre båtar väldigt nära varandra. Tyvärr så lyckades inte jag och Tony att behärska det lite sämre vattnet ifrån 1000 m och in samtidigt som FAlkenberg och Jocke-Krille gjorde upp om andraplatsen bakom Kungälv vilken tyvärr MRK förlorade knappt.

Men nu är det dags för sprinter-SM där vi prövar en typisk Mölndalstaktik; ställa upp i samtliga klasser. Tyvärr tror jag att vi inte riktigt har lyckats med detta men inte långt ifrån bl a skall vi testa att ro 4- igen för att se om det kan gå bättre än vad det gjorde senast. Vi kommer även att ställa upp med en 8+ där vi till vår hjälp skall ha med oss 4 tungviktare i båten med Dörte Dört i spetsen.

Vi syns i Strömstad!