tisdag 9 oktober 2007

Helsingfors

I helgen var jag och Helene i Helsingfors och myste vilket var riktigt skönt. Vi kunde dock inte helt hålla oss ifrån rodd då vi såg en ensam singelroddare utanför operan och besökte därför roddklubben som ligger centralt mitt i staden. Där fick vi se med egna ögon att klubbhuset andades roddhistoria med bl a bilder på Hasse Svensson på väggarna. Nu för tiden användes dock båthuset vid Roddstadion i västra delen av Helsingfors mer då vattnet är bättre att ro på där. Eftersom roddsäsongen nu är över för min del har jag varierat min träning mer och bl a körde jag ett intevallpass löpning i helgen vilket kändes förvånasvärt bra. I går blev det rullskidor på på rullskidsbanan i Borås. På kvällen var jag på Göteborgs Skidförbunds årsmöte och tog emot pris eftersom jag var Göteborgs snabbaste skidåkare på Vasaloppet vilket kändes gött. I år blir det svårare då jag inte har anmält mig eftersom jag kommer ha viktigare saker framför mig....Mötet besöktes även av Per-Erik Rönnestrand från Skidförbundet som berättade om deras syn på framtiden inom svensk skidsport. Förra veckan var det drömförhållande för rodd och jag fickk rott några goa pass i singeln. Den här veckan verkar vädret fortsätta på den inslagna vägen så något fint höstpass på Rådasjön skall det även bli den här veckan.