onsdag 28 maj 2008

Ryrsjöregattan

Förra helgen avgordes Rysrsjöregattan. Lightweight crew var på plats för att vinna.
På lördagen var det singel på programmet, Tollen som varit lite krasslig i veckan innan avstod loppet, Löwet och jag körde.
Det var försök på morgonen, jag tog mig relativt enkelt vidare till final, Löwet kämpade stenhårt i sitt heat (ganska hård lottning) men fick tillsist ge sig mot bl a ettan och tvåan i eftermiddagens final.
Väl i final gav jag allt och tryckte på från första drag, men det var det var flera som gjorde. Jag tycker att jag gjorde ett bra lopp och kan bara lyfta på hatten för Kungälvsppojkarna, Kevin och Dennis, bra rott grabbar!

På söndagen roddes det dubblar och scullerfyra för Tollen och mig, Löwet blev utan lopp och stannade hemma med familjen.
Vi rodde i varsin dubbel, Tollen med John Knutsson och jag med Anders Johansson. Bägge båtarna tog sig enkelt vidare till final.
Finalen blev en stenhård kamp mellan fyra båtar. Jag och Johansson startade bra men låg ändå 4:a efter ett par hundra meter, vi jobbade oss ikapp och förbi de andra men fick se oss frånspurtade de sista hundra metrarna. Vi slutade på 4:e plats. Tollen och John kom in på en 5:e plats.

Sista loppet för dagen var scullerfyra, jag och Tollen rodde med Anders Johansson och Anders Joelsson. Vi vann på en bra tid före junior kombinationen och de andra lättviktslaget.

Resultat:

http://www.regatta84.se/Resultatlista%20Ryrsjon%202008.doc