måndag 30 juli 2007

Jobb

Efter tre veckors semester är jag åter tillbaka i Borås för att jobba. Träningen under helgen har bestått av distansträning av olika slag då den hårda vinden gjort det svårt att ro. I lördags rodde dock jag och ordföranden dubbel vilket gick riktigt bra. Efter det blev det ett kortare löppass. På söndagen kände jag mig rikigt sliten och ställde in förmiddagens distanspass för att spara mig till veckans hårdaste pass 2x2000m max, men vindarna var fortfarande för starka för rodd. Katta och Hanno körde istället 2000m på ergo vilket var riktigt starkt jobbat. Eftersom jag kände mig lite sliten körde jag istället ett rullskidor skate pass som kändes riktigt gött! Räknade ut att jag tränat 14 h under vecka 30 varav mer än hälften har varit kvalitetsträning. Inte så konstigt att man är sliten då...men det gäller att ligga i om skall kunna hänga med gammelräven Kräster och ungtoppen Toll....